Az M0-s és a 10-es út

A kampánynak saját oldala van: www.levego.hu/m0-10-es/10ut.htm

Csak hiteles forrásból! Honlapunkról megtudhatja, mi a Levegő Munkacsoport valódi álláspontja az M0-sról és a 10-es útról. Így egyebek között olvashat arról, hogy

  • Budapest tehermentesítése érdekében a Levegő Munkacsoport régóta szorgalmazza az M0-s keleti szektorának megépítését, és elsőként javasolta (még 1995-ben), hogy ez főleg a gödöllői átkötés nyomvonalán valósuljon meg;
  • több éves küzdelem után a kormány is elfogadta a gödöllői átkötés tervét, és hamarosan megindul az építése (M31-es néven);
  • a Levegő Munkacsoport szükségesnek tartja egy új Duna-híd megépítését Óbuda és Újpest között a városi forgalom számára, de semmiképp sem a nemzetközi kamionforgalomnak;
  • a Levegő Munkacsoport támogatja a Pilisvörösvárt elkerülő út építését, de ellenzi a 10-es út bővítését Óbuda és Pilisvörösvár között, hiszen ez utóbbi csak egy nagy bevásárlóközpontot szolgálna ki, és az adófizetőknek 13 milliárd forintjába kerülne;
  • határozottan kiáll azért, hogy az útépítés és -fenntartás költségeit az út használói fizessék meg; így például, ha az M0-sra főként a nemzetközi kamionforgalomnak van szüksége, akkor a kamionokra vessenek ki útdíjat, és ne a magyar adófizetőket terhelje a beruházás százmilliárdos költsége.

 

Hírfigyelő