Környezetvédelmi díj a GLS régiós igazgatójának

Idén Farkas Gergely, a GLS régiós ügyvezetője kapta a Radó Dezső Díjat, amelyet hat évvel ezelőtt alapított a Levegő Munkacsoport és a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubja (NLV Klub). A díjat olyan hazai szakemberek kapják, akik kiemelkedő eredményeket értek el a teherszállítás okozta környezetszennyezés csökkentésében.

A díj átadásakor Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke elmondta: 2015-ben egy pályázat révén a GLS Hungary példamutató csomagkezelésbe fogott Budapest belvárosában. Kialakítottak egy depót, amibe villanyfurgon szállítja a csomagokat, és onnan a címekre a Hajtás Pajtás triciklisei és biciklisei viszik tovább. Mindez nap mint nap bizonyítja, hogy jól működik a villanyhajtású furgon a városokban, tehát van lehetőség a dízelhajtás kiváltására. Azért is példamutató ez a kezdeményezés, mert azon ritka, az Európai Unió által támogatott környezettudatos logisztikai projektek egyike, amelyek tovább élnek azután is, hogy elfogyott a pályázati pénz. Farkas Gergelynek oroszlánrésze volt a belvárosi projekt megtervezésében és megvalósításában.

Farkas Gergely a kezdetek, vagyis 1997 óta a GLS Hungarynél dolgozik 1999-ben lett felelős a belföldi logisztikáért, majd 2001-től a teljes logisztikáért. A magyar cég a sikereinek köszönhetően kapott lehetőséget arra, hogy a környező országokban is GLS-leányvállalatokat alapítson és felépítse azokat. Farkas Gergely a GLS-ben 2011 óta ügyvezetője a Magyarországot, Csehországot, Horvátországot, Romániát, Szlovákiát és Szlovéniát magába foglaló régiónak.

A 2018. évi Radó Dezső Díjat Tapolcán, a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek 12. Nemzetközi Konferenciájának 240 résztvevője előtt adta át Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke és Szabó Zoltán, az NLV Klubjának elnöke.

Lukács András egy ötvenezer forintos Környezettudatossági különdíjat is átadott a diákoknak meghirdetett 2018. évi Logisztikai Csapatbajnokság egyik indulójának, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatóiból álló Logisteam csapatnak. Az egyik feladatban a versenyző csapatoknak 2040-be kellett magukat képzelni, és kitalálni, hogyan fog kinézni, működni egy raktár abban az időben. A másik feladatban repülőgépen érkező kínai aprócsomagokat fogadó, átrendező feladatot kellett megtervezniük a repülőtértől a kamionok indításáig az európai depókba. Mindkét feladatot a Logisteam oldotta meg úgy, hogy a többiekhez képest kisebb környezetterheléssel juttatható el a szállítmány a rendeltetési helyére.

Honlapunkon annak idején hírt adtunk arról, kik kapták a Radó Dezső Díjat 2013-ban, 2014-ben, 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben.

Hírfigyelő