Az ügyvédi kamara elnöke sem dughatja homokba a fejét!

„2009-ben naiv dolog, hogy nem kell gépkocsival közlekedni. Amikor egy ügyvédnek ezerféle dolgot kell egy nap alatt elintézni, az megoldhatatlan tömegközlekedéssel. Így hát azt hihetetlen terrornak tartom, hogy néhány olyan csoportosulás, amelyik nem jár személygépkocsival, ilyen gépjárműellenes közhangulatot próbáljon teremteni" - szögezte le Dr. Bánáti János, az ügyvédi kamara elnöke a Levegő Munkacsoportra célozva. Az eredeti cikk itt olvasható/u.

A Levegő Munkacsoport emlékeztet arra, hogy a budapestiek több mint 80 százaléka a mindennapokban nem használ személygépkocsit! Ennek ellenére a nagyrészt a XIX. században kialakult úthálózaton naponta 500 ezer személyautó közlekedik, az egy gépjárműre jutó útfelület pedig mára az 1960-as 156 négyzetméterről 25 négyzetméter alá esett. Mindez állandó dugókat, évente több mint 2000 halálesetet és százezer megbetegedést okoz Európa egyik legszennyezettebb fővárosában. Józanul gondolkozó ember számára nem lehet kérdés, hogy Budapesten több gépjármű közlekedik, mint amennyit egy – mindnyájunk által kívánt – élhető város elbír. A megoldás a dugók felszámolása és a forgalom olyan szinten tartása, mely nem okoz kiemelkedő egészségügyi kockázatot a lakosság számára. Ehhez járul hozzá az is, ha közterületeinket nem a parkoló (és közlekedő) autók tömege, hanem mindinkább az élhető városi létet segítő közösségi terek, zöldterületek foglalják el.
Nem gondolják ezt másként a közlekedési szakemberek, a főváros vezetése vagy azon európai városok (köztük London, Koppenhága, Stockholm, Berlin), ahol már komoly intézkedéseket tettek ebbe az irányba, és nem gondolja ezt másként az Európai Unió sem, amely „Hagyd otthon az autódat – kampány a fenntartható közlekedésért” címmel indult projektet támogat Magyarországon a Levegő Munkacsoporton keresztül.
Horváth Zsolt, a Levegő Munkacsoport igazgatója elmondta: a személygépjárművek használata ma már hozzá tartozik az emberek mindennapjaihoz, de mindnyájunk egészsége érdekében meg kell tanulnunk ésszel, és nem önző módon használni azokat.
Felhívjuk ugyanakkor a kormány és a Fővárosi Önkormányzat figyelmét, hogy a közösségi közlekedés színvonalának emelése és a tömegközlekedési eszközök forgalmi előnyben részesítése nem tűr halasztást!
Kérjük Bánáti urat és a jövőnkért felelősen gondolkozó minden állampolgárt, hogy álljon törekvéseink mellé az élhetőbb és egészségesebb városokért, és egyszersmind azért is, hogy Magyarországon szűnjön meg a szabályok alóli kibúvás, mint alapmentalitás.

Hírfigyelő