Per az M0-s északi hídja miatt

Az első tárgyalásra 2005. november 24-én, csütörtökön 14 órakor kerül sor a Budapest V. kerület, Markó utca 24. II. emelet 7. szám alatt.

Öt civil szervezet – a Levegő Munkacsoport, a Solymári Környezetvédők Egyesülete, az SOS Békásmegyerért Egyesület, a Van jobb M-nUll Ürömiek és Pilisborosjenőiek Környezetvédő Egyesülete és a Védegylet – keresetet nyújtott be a Fővárosi Bírósághoz, kérve, hogy környezetveszélyeztetés miatt tiltsa el a Nemzeti Autópálya Rt.-t az M0-s északi hídjának megépítésétől.

Az első tárgyalásra 2005. november 24-én, csütörtökön 14 órakor kerül sor a Budapest V. kerület, Markó utca 24. II. emelet 7. szám alatt.

A civil szervezetek támogatják az új hidak megépítését, és így egy városi híd létesítését Óbuda és Újpest között is. Nem tartják viszont elfogadhatónak egy olyan híd megépítését, amely egyrészt a nemzetközi kamionforgalommal, másrészt a hatalmasra duzzadt agglomerációs bejáró személyautó-forgalommal terhelne meg újabb városrészeket. Azt sem tartják megengedhetőnek, hogy veszélybe kerüljön az ország legfontosabb ivóvíz-bázisa.

„A híd megépítése és az M0-s továbbépítése a budai oldalon Békásmegyer 50 ezer lakosának egészségét, nyugalmát veszélyezteti” – jelentette ki Richvalski Tibor, az SOS Békásmegyerért Egyesület elnöke.

„A környező többi településen lakó több tízezer ember életét szintén megkeserítené a beruházás. Ürömön a lakosság elutasította az M0-s megépítésének gondolatát” – tette hozzá Túri Gábor, a Van jobb M-nUll Egyesület elnöke.

„A híd és a kapcsolódó létesítmények Budapest és környéke legfontosabb ivóvíz-bázisa felett haladnának el, nagymértékben fokozva az elszennyeződésük kockázatát” – állapította meg Csonka András, a Védegylet főtitkára.

„Amennyiben a híd megépítésére szánt 40-50 milliárd forintot a térség tömegközlekedésének korszerűsítésére fordítanák (beleértve az esztergomi vasútvonal fejlesztését, illetve az északi vasúti híd felújítását), akkor lehetne valóban jelentősen javítani Észak-Budapest és környéke közlekedését és környezeti állapotát” – szögezte le Schnier Mária, a Levegő Munkacsoport elnökhelyettese.

A civil szervezetek javasolják a kamionforgalom korlátozását, a vasúti áruszállítás fejlesztését, a tömegközlekedés javítását, a személygépkocsi-forgalom csillapítását, a környezetkímélő területhasználatot elősegítő szabályozás megteremtését, az M0-s keleti szakaszának megépítését (a gödöllői átkötés nyomvonalán), továbbá az új híd helyszínének felülvizsgálatát. Álláspontjuk szerint csak mindezen intézkedések megtétele után lehetne elkezdeni az Óbuda és Újpest közötti közúti híd megépítését.

A keresetlevél a itt letölthető (pdf)

Hírfigyelő